Monday, May 7, 2012

twitter.

assalamualaikum.

harap semua sihat2 dan ceria2 selalu.
hee. rajin terlebih. pagi ni ada exam carving pukul 8.30 pagi.
tapi ngada2 merajinkan diri nak taip2.

sebenarnya, ada perkara yang perlu dijelaskan.
nak tulis kat fb. tapi rasanya, macam panjang sangat nnt..plus, x ramai friends yang boleh baca.
makanya, saya decide menulis di blog.

ni berkaitan dengan status saya di fb. hee. kurang sejam saya post.
then, saya remove. so, sorry lah bagi yang mencari (perasan je ada org nak cari)..hehe.. :D
remove dengan harapan isu tidak dipanjangkan.
memang tak dipanjangkan di fb. tapi dipanjangkan kat jalan lain.
makanya, bagi orang yang tak tahu pangkal cerita (sebab dah di'delete'). ada banyak 'cerita tambahan' penyedap rasa terdengar..

ni status saya..(still ingat sebab tak selalu pun update status fb)hehe..:

"~budi bahasa budaya kita~"
adeh..berkerut dahi baca status or comment kawan2..pilihlah bahasa yang baik sikit..kalau nak tegur..pm pun boleh kan??

notakaki: ciri lelaki idaman: xde twitter. HAHA

status ni "hot" kat bahagian notakaki tu je..hehe..
julung2 kali menyatakan ciri lelaki idaman hati kat public..baru nak bagi hint sikit kat abah.. (okeh saya belum 20 tahun..err..)

kat ruangan comment..setelah ada orang tanya "kenapa xde twitter?"
jawapan saya..

bagi mengelakkan gejala dikutuk or mengutuk di twitter..haha.

setelah membuat analisis kasar (aceewahh ayat)..
dua ayat ni je yang dipanjangkan.. (ni tak termasuk ayat2 tambahan sumber lain)

notakaki: ciri lelaki idaman: xde twitter. HAHA
bagi mengelakkan gejala dikutuk or mengutuk di twitter..haha.
disebabkan ayat di atas.
mula timbul isu..
seakan-akan saya menyatakan semua orang yang mempunyai twitter tu 'jahat'.
walhal bagi saya, statement tu tak menyatakan sedemikian.. (mungkin pilihan bahasa saya tak sesuai)

ni pendapat peribadi saya.. anda berhak untuk setuju atau tidak.

sebagai contoh, kalau saya cakap..
ciri lelaki idaman saya adalah orang yang tak tinggal kat KL. (saya KL gak eh :P )
sebab: orang KL tak tahu buat kerja kampung.hee..
saya tak bermaksud menghukum terus semua orang KL tanpa mengira jantina dan peringkat umur.
ada orang KL yang pandai buat kerja kampung gak. contohnya.. atok saya. (sempat wat iklan..hehe)

next contoh. andaikata sorg lelaki ni cakap...
ciri pasangan idaman: tak pakai seluar jeans..
sebab: bagi mengelakkan pakai seluar jeans ketat dan seksi.
adakah itu juga bermakna lelaki tu membenci 'anti' semua perempuan yang pakai jeans??
bagi saya, tidak..
tu adalah ciri pasangan idaman. "idaman"..
saya rasa semua ada ciri idaman tersendiri.. betul tak??

pendapat saya, kita perlu jelas ayat sebenar yang nak disampaikan..
jangan terlalu mudah manipulasi ayat sebenar.
saya menulis ni tidak berhasrat untuk menghentam para twitter.

niat saya menulis di blog ni pun hanyalah..saya dapat terangkan perkara sebenar tanpa melenting tak tentu pasal..
memang saya tak de twitter. memang saya tak berteknologi  sangat..
tapi saya sangat yakin.
kita semua ada akal yang hebat untuk berfikir.
saya tak cakap saya baik. sebab kita semua manusia. nilaian baik (manusia) kita berbeza.

okeh. lastly,harap ciri lelaki idaman saya tak dipertikaikan. hee..
harap bagi sesiapa yang baca blog ni. ada perkara yang tak setuju or nasihat membina..
boleh pm saya kat fb..
saya jarang ber'blog' sangat..takut kalau comment kat sini ada yang tak terbaca.
saya gak takde twitter..
kalau anda ada perkara yang nak tegur saya..tak perlu nyatakan kat twitter..sbb diri saya yang perlu diperbaiki ni tak dapat dibaiki pun nanti..

sekian.
doakan saya dan warga Dent10 carving dengan baik hari ni..
maafkan salah silap. terkasar bahasa. terguris jiwa kalian.
jika anda pengguna twitter yang baik. tahniah!
mana2 medium sama je.  :)

kalau pendapat saya salah. maaf ye.
saja :)

3 comments:

  1. ciri lelaki idaman saye : tkde facebook..eh wujud ke?? hehe chill aisyah.adore this part of youu ;)

    ReplyDelete
  2. hehe, jadi mcm sy, ad twitter tp mcm xada...
    btw, it's true... :)
    always see the best in people~

    ReplyDelete
  3. hai awak.. saya baru baca. nicely said..!
    be strong ok. <3

    ReplyDelete