Saturday, June 25, 2011

cinta novel. wujud ke??

assalamualaikum..alhamdulillah syukur..
berkarat rasanya otak ini.adush..mungkin agak lama tidak diasah otak ini dengan berfikir secara kreatif dan kritis.
laily yang suruh sy update blog..haha..kantoi dia peminat setia kan??


oke laily..
baca elok-elok post ni..
kepada pembaca selain laily..jemput lah baca gak..sebab ni bukannya untuk minah tu sorg..hehe..


berbalik kepada topik kali ni. korg mesti pernah tertengok..or menonton salah satu daripada cerita ni... "ayat-ayat cinta","ketika cinta bertasbih","lagenda budak setan"??
emm..kalau ada yang geleng kepala tu..xpe..anda tidak akan didenda pun sebab tak menyaksikan cerita-cerita tersebut..hee..tapi anda mungkin pernah dengar desas desus angin-angin cerita tu kan??


cinta novel??wujud ke??


woo..bab-bab cinta ni..macam nak bergosip lak..hehe..tidak-tidak..
saya bukannya peminat novel pun..rasanya kurang daripada 5 "novel cinta" saya baca sampai habis..banyak gak terkandas tidak berkesudahan..sekarang semakin banyak filem atau drama adaptasi novel..
jujur.terlibat gak dengan musim nora elena..nasib baik lah time balik malaysia..nora elena dah hujung-hujung..kalau tak, mungkin menjadi ahli tegar peminat nora elena..


soalannya..kenapa cinta novel ni ramai yang minat ek??sebab cover novel yang cute??tajuk novel yang cool??nama watak yang stylo??jalan cerita cinta yang penuh liku-liku??atau mungkin tahap cinta novel yang penuh kesetiaan dan kesungguhan??fuhh..


tak salah menjadi peminat novel.banyak faedahnya kalau betul pada tempatnya..hehe. bagus apa sebab rajin membaca..jangan jadi macam aisyah ni..
tapi ingatan untuk diri sendiri dan kalian semua..jangan terlalu terpengaruh dengan cerita cinta novel.jangan lah sampai membandingkan pasangan hidup kita dengan watak novel..huhu.tidak perlu mengejar cerita cinta novel..jalan cerita cinta kita berbeza..


yang paling penting..kita kena sedar.cinta paling agung yang perlu dicari ialah cinta Illahi..layakkah mencintai ciptaan Maha Pengasih seandainya cinta kepadaNya belum sempurna??ingatan untuk diri sendiri dan semua...Allah dah beri peringatan, cintailah Allah dan RasulNya sebelum mencintai orang lain..percaya lah bila cinta kita kepada Allah dan Rasul dah mantap..semua lebih mudah..


oke. tamat sudah bebelan kali ni..
maaf kepada peminat novel..peace!!
apa-apa pun. dalam kehidupan kita..yang baik jadikan teladan..yang kurang baik..jadikan sempadan.
belajar dari pengalaman sendiri dan orang lain..


notakaki: nama kanak-kanak sekarang..semakin dipengaruhi 'nama novel'..betul x??













2 comments:

  1. hahaha..saya pon malas nak percaya cinta novel ni..kisah cinta sendri lagi best buat novel..opsss!!

    ReplyDelete